PhDr. Gabriela Knapová, Ph.D.
Nepřestávej pracovat, vždycky je co zlepšit!
A ještě se u toho nasměješ…
Kontakt: gabriela.novotna@jeida.cz
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1273-272X
Vyučované kurzy
PedF UK
Úvod do oborové didaktiky
Přípravný seminář k bakalářské práci
Náslechová praxe z matematiky s reflexí (neaktuální)
Úvod do didaktiky matematiky (neaktuální)
Planimetrie (neaktuální)
Elementární matematika (neaktuální)
Syntetická geometrie 1 (neaktuální)
FF UK
Letní škola slovanských studií – sekce výslovnost
Korektivní výslovnost pro cizince (neaktuální)
Vysoká škola uměleckoprůmyslová
Czech Language for Foreigners 1 (vč. garant předmětu)
Czech Language for Foreigners 2 (vč. garant předmětu)
Jeida (soukromě)
jazykové kurzy – AJ, NJ, ČCJ
přípravné kurzy – přijímací zkoušky z 5., 7. a 9. ročníku, příprava k maturitě, na FCE, na přijímací zkoušky na VŠ
individuální doučování – M, AJ, NJ, ČCJ
Zvané přednášky a semináře
od 2016 pro Česká studia (FF UK)
od 2018 pro Descartes
od 2018 pro Letní školu slovanských studií (FF UK)
Vzdělání:
2015–2020 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy Didaktika matematiky (Ph.D.)
2018 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy Učitelství VVP – matematika (PhDr.)
2013–2016 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy Učitelství češtiny jako cizího jazyka (Mgr.)
2013–2015 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy AJ a M se zaměřením na vzdělávání (Mgr.)
2009–2013 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy AJ a M se zaměřením na vzdělávání (Bc.)
2009–2013 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy M a NJ se zaměřením na vzdělávání (Bc.)
2001–2009 Gymnázium Omská
Zaměstnání:
od 2024 ČVUT, Fakulta elektrotechnická
projekt manager, data steward
od 2016 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy syntetická geometrie, elementární matematika, didaktika matematiky, praxe s reflexí
od 2016 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy fonetika a fonologie češtiny pro cizince, korektivní výslovnost pro cizince
od 2016 Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze čeština pro cizince (garant předmětů)
2015–2016 ZŠ s rozšířenou výukou jazyků Kladská učitelka matematiky a angličtiny
od 2015 Soukromé jazykové kurzy
od 2012 Soukromé přípravné kurzy
od 2005 Soukromé individuální doučování
Odborné stáže:
2012–2013 Friedrich Wilhelms Universität Bonn Roční studijní pobyt (Erasmus) na katedře anglistiky
červen 2019 Universität Hamburg Měsíční studijní a výzkumný pobyt na Pedagogické fakultě, katedře didaktiky matematiky
Publikace:
(rodné příjmení Novotná)
Novotná, G. (2023). How lower-secondary pupils approach and perceive understanding mathematics. Scientia in Educatione, 13(2), 36–50. DOI: 10.14712/18047106.2202. Ke stažení zde.
Novotná, G., & Janda, D. Typologie matematických úloh ve vztahu k vzdělávacím cílům. Hodnocení testů a písemných prací (2022). In Starý, K., Chvál, M., & Laufková, V. (Eds.) Hodnocení pro učení. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Dostupné zde.
Novotná, G. (2022). Placené doučování matematiky očima žáků 2. stupně základní školy. e-Pedagogium, 22(3), 71–84. DOI: 10.5507/epd.2022.011. Ke stažení zde.
Novotná, G. (2022). Vyjádření vztahu celek-část zlomkem se zaměřením na spojitý a diskrétní model v řešeních žáků 2. stupně. Učitel matematiky, 30(2), 104–126.
Novotná, G. (2021). Zlomky – jak s nimi můžeme pracovat, aby jim žáci lépe rozuměli. In Vondrová, N. (Ed.), Dva dny s didaktikou matematiky 2021. Sborník příspěvků (s. 41–47). Ke stažení zde.
Novotná, G., & Janda, D. (2021). Jak vybírat úlohy do hodiny a jak sestavit vhodnou taxonomii výukových cílů?. In Vondrová, N. (Ed.), Dva dny s didaktikou matematiky 2021. Sborník příspěvků
(s. 127–130). Ke stažení zde.
Novotná, G. (2021). Koronamatika – výuka matematiky během distanční výuky očima žáků. Učitel matematiky, 29(2), 79–95. Dostupné zde.
Novotná, G. (2020). Vnímání kvality vlastního poznání v matematice a jeho souvislost s individuálním doučováním (Dizertační práce). Dostupné zde.
Novotná, G. (2020). Kim, Y. C., & Jung, J.–H. Shadow Education as Worldwide Curriculum Studies [Curriculum Studies Worldwide series] [recenze kolektivní monografie]. Orbis Scholae, 14(2),
109–111. Dostupné zde.
Novotná, G. (2020). Vnímání vlastního porozumění matematice. Jak učit matematice žáky ve věku 10–16. Sborník příspěvků.
(s. 94–98). Praha: JČMF.
Novotná, G. (2019). Pupils‘ perception of their understanding in mathematics and its connection to private supplementary tutoring. In U. T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of CERME11 (pp. 1477–1484). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME.
Novotná, G. (2019). Doučování matematiky. In Vondrová, N. (Ed.), Dva dny s didaktikou matematiky 2019. Sborník příspěvků
(s. 67–71). Ke stažení zde.
Novotná, G. (2018). Soukromé doučování (nejen) matematiky. Učitel matematiky, 26(3), 129–137. Ke stažení zde.
Novotná, G. (2018). Vnímání porozumění v matematice.
In B. Bastl, & M. Lávička (Eds.). Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2018. Sborník příspěvků (s. 113–118). Plzeň: Vydavatelský servis. Ke stažení zde.
Novotná, G. (2018). Pupils of Private Supplementary Tutoring and Their Perception of Their Understanding in Mathematics. QUAERE 2018. Recenzovaný sborník příspěvků (s. 762–770). Hradec Králové: MAGNANIMITAS. Ke stažení zde.
Novotná, G. (2018). Úlohy, které můžeme použít pro zjišťování kvality žákova porozumění. In Vondrová, N. (Ed.), Dva dny
s didaktikou matematiky 2018. Sborník příspěvků (s. 106–111).
Ke stažení zde.
Novotná, G. (2018). Reedukace formálních poznatků v matematice v prostředí individuálního doučování. Rigorózní práce, Univerzita Karlova, Praha, Česká republika. Ke stažení zde.
Novotná, G. (2016). Reedukace formálních poznatků z oblasti zlomků v prostředí individuálního doučování. In Vondrová, N. (Ed.), Dva dny s didaktikou matematiky 2016. Sborník příspěvků (s. 74–80). Ke stažení zde.
Novotná, G. (2016). Výslovnost hlásky r v českých projevech cizinců s mateřštinou němčinou a jeho percepční přijatelnost. Diplomová práce, Univerzita Karlova, Praha, Česká republika.
Ke stažení zde.
Novotná, G. (2015). Reedukace formálních poznatků v matematice v prostředí individuálního doučování. Diplomová práce, Univerzita Karlova, Praha, Česká republika. Ke stažení zde.
oceněno na SVOČ – čestné uznání
Projekty:
2024–2026: Energy conversion and storage (ECO&Stor)
ČVUT, FEL (CZ.02.01.01/00/22_008/0004617)
projekt manager, data steward
2020–2022: Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK (CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093)
člen řešitelského týmu
2018–2020: Vnímání formálního poznání v matematice a jeho souvislost s individuálním doučováním (GAUK č. 424119)
hlavní řešitel